meh klik kat sini!!!..

Isnin, 1 Jun 2009

Eeee...Geram ye aku!!

Restoran P…. S…. Senawang

emm..semalam balik dari kampong aku singgah di senawang untuk mkn mlm…mlm ni hubby teringgin pulak nak mkn dkt restoran tu..kebiasaan ye kami singgah restoran tu hanya untuk mkn abc n cendol sahaja..entah kenapa tergerak hati pulak nak mkn..disebbkan tekak aku kurang selera mkn mlm tu kami berdua hanya oder yee mee n fish ball sup je..tp hati aku ni x sedap mcm ada rasa benda x kena…yee mee yg aku oder td sikit pon aku x teringgin nak mkn..padahal sebelom ni beria-ia nak mkn….

Satu sikap aku yg hubby mmg dah paham sangat…kalau aku x berkenan dgn sesuatu benda tu aku akan belek benda tu sampai aku puas hati…mesti ada yg x kena..

Korang tahu pe yg terjadi ??? aku terjumpa sesuatu dalam mangkok yee mee aku tu... seekor anak lipas!!!! Eee.. pengotor….hilang terus selera makan aku...rasa nak muntah jugak kat situ..tp hubby kata jgn uat mcm tu..kebetolan mmg ramai yg mkn dkt restoran tu.sampaikan x de meja yg kosong,… Mmg aku x puas hati..dah la mahal lepas tu jd mcm tu pulak.. …nampak tempat ye ok..bersih..tp dkt dalam dapur tu entah laa….

Hubby pon dh tolak tepi fish ball sup yg dia mkn td…hubby kata jgn bising2, n uat mcm x de pe2 yg berlaku je…eh mana boleh kita bayar bukan ye mkn free…

Masa nak bayar tu, aku sempat panggil salah sorang pekerja restoran tu…sambil bisik la..(aku pon x nak la uat kecoh)…aku Cuma bagi tahu dgn niat dia org berhati2…’akak, td saya jumpa anak lipas dalam mee…kalau boleh lepas ni hati2 sikit ek…’ terkejut akak tu..dia kata ‘oh ye ke??bukan saya yg buat…org dalam yg masak’…bukan ye nak minta maaf…akak terus pegi. Terasa bengang la jugak..x da budi bahasa betol…bgn je dari kerusi, lutut aku jd lemah..mengigil badan.tp tahan lagi.takut hubby yg cemas…tp x leh tahan bila sampai dkt parking…hampir2 pitam…myb sbb perut msk angin…

Kalau korang ditempat aku, pe yg korang akan buat bila berdepan dgn situasi mcm tu.kita bukan ye mkn free…kalau bagi free makanan mcm tu pon korang x mau mkn kan…rasa ye tu la kali terakhir aku singgah di restoran tu...sampai la ni..aku rasa betol2 x berbaloi bayar semangkuk yee mee lipas tu…geram….!!!

16 ulasan:

Sunshine in the morning berkata...

ish2..
leh lak cam tu..
nk kne saman nh
huhuhu..

kak..customer always right..;DD

BaBbliNg BaR0nNESs berkata...

Assalammualaikum..

Yucks..if it was me,
no way i'd pay
bgtau trus
LIIPAAAAAAAAAAASSS!
biar sume org dgr wakaka
gram dgn org bniaga rstoran xreti jg kbrsihan..

anyss berkata...

Restoren bangsa kita memang selalu macam tu...Kalau kita mengadu, dia paham kita tak de duit nak bayar. Padahal kita beritahu dia supaya lain kali dia tak buat lagi.
Kalau kita bising-bising, dia la pulak marah2 sebab pelanggan lain tahu dan bisness menjunam.
Susah jugak bila dah jadi budaya macam tu. Bukannya nak ambik positif apa yang pelanggan tegur, padahal kita yang bayar...bis tu, macam mana nak maju dan bersaing dengan bangsa lain?

cIk pEnNa berkata...

OMG!!!
x mau dah jejak ke sanaaaaaa lagikkkkk!!
eiiiiiiiiiiii..
akan ku heboh 1 ofis nnt!

eiiiiiiii...

Sulamankasihabadi berkata...

ati...
nak main saman2 ni mcm2 la hal ye nanti..uat pening kepala je.

he3

Sulamankasihabadi berkata...

BaBbliNg BaR0nNESs..
mmg dalam hati mmg nak ada niat nak uat mcm tu tapi x sampai hati huhu...

Sulamankasihabadi berkata...

anyss..
aahh..betol tu.mcm mana nk maju.langsung x nak ambik tahu hal2 kebersihan ni.yg dia org tahu untung je...

Sulamankasihabadi berkata...

cik penna..
huhu...tu la last ujie g sana..taubat.nasib baik x termakan.kalau tak kecian baby huhu...

ONE ZABA berkata...

apasal tak ambik gamba...masuk pepar...masuk blog...baru la orang tu tau.

Sulamankasihabadi berkata...

one z..mcm mana la nk ambik gambar..ujie masa tu tgh mabuk...igat nak marah je he3...

~ujicham~ berkata...

sebagai pengajaran, panggil aje dan minta tukar yang lain atau nak duit balik. take it professional lah kan... bukan niat nak malukan atau apa.. but that is our rights as a customer.

salam singgah ujie :)

Darling Pya berkata...

eeee....yucks..
lipas tu...adusssss...kalau aku,mau nye termuntah time tu gak

Sulamankasihabadi berkata...

~ujicham~..
masa tu x igat pe2 da..da pening semacam....

tu la..da sampai umah baru terpikir nk uat mcm tu...

Sulamankasihabadi berkata...

acu...
kalau ko muntah kat situ jgk..kang org igat ko tu mabuk ehem...hehehe

cintaKusayangMu berkata...

eee..kotor nye..
ader ke bg org mkn lipas...
klu qis la..mmg qis dh sound abis2 kt org tu..
xde mknenye qis nk byr....mmg akn direct jmpa manager restoran tu..

DrSam berkata...

ada juga beberapa kali terkena macam tu dulu-dulu. Lipas, telur lalat, lalat etc. Biasanya saya bagitau dan kedai tu ganti makanan baru atau tak bayar aja.

Agaknya memang kedai tu cuba perkenal masakan baru berempahkan lipas kot? Banyak protein tu :)

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang