meh klik kat sini!!!..

Rabu, 2 Jun 2010

Aku, Ahmad & Kurnia

ikut muka sape ek???

salam u all...



lama dh aku x mgadap laptop ni...sejak bergelar ibu ni, sibuk memanjang (tipu..)huhu bukan ye sibuk pe.sibuk layan anak...



sekarang ahmad da pandai meniarap...dah leh bergerak ke sana sini. sekejap je aku tinggalkn dia, tgk2 dah ada kt bawah kerusi...time tido pon macam tu gak..sungguh lasak..kalau x dipeluk, entah ke mana dia pegi...tau2 dh kat bawah kaki..
ahmad pon semakin sihat, cuma bengkak kat leher dia je lom elok..doktor kata bengkak tu akan ilang bila dia besar nanti...lega sikit dgr ye..cuma aku je ada sikit masalah..tu pon tunggu keputusan ujian darah 26hb ni..



sekarang ahmad da nak masuk 5 bulan...kuat merajuk....kalau marah sikit, satu hari dia meragam...masa tu semua benda tak kena. siap la ayah n ibu dia.manja sungguh..ahmad dah pandai main kaki dia..org tua2 cakap dia nak adik...adik???huhu aku belom bersedia nak tambah lagi. nak bg sepenuh perhatian kat ank bujang aku tu dulu..abg misai pulak lain kisah ye...dia nak tambah lagi..kata ye nak girl pulak. ish..sabar2 la dulu kan...cian ahmad kecik lg...

sejak aku bersalin hari tu, kontrak keje aku dah tamat, so..aku dh jadi suri rumah..huhu...ni pon x tau lagi...dah 3bulan menunggu keje baru, dapat 1 keje, keje lain pun dapat..x tau nak pilih yg mana satu.dua2 pon ok.....ok tu biar kan dulu..keputusan ye hari isnin ni..mana2 pon keje kan..x kisah la..

yg paling best pengalaman aku sepanjang x bekerja ni, aku meniaga nasi lemak n nasi campur kedai mak mertua aku...tu pon untuk 2 hari je hari khamis n jumaat...hari2 lain mak mertua aku yg masak...boleh tahan la gak meniaga sendiri..puas hati dengan hasil usaha kita sendiri...masak lauk pulak kena la sama rasa ye dgn mak aku masak..ye la yg makan kat situ semua ye dah biasa makan masakan dari air tangan mak aku tu...kalau lain sikit mesti la x best kan..so bermula la kerja aku sebagai tukang masak huhuhuhu..takat ni alhamdulillah...berjaya..huhu..lagi satu, bila petang pulak aku uat makanan panas..aku uat nasi goreng kampung je...nk uat mcm2 x larat...ye la uat sorang je kan..satu pcubaan yg berjaya sbb yg makan nasi goreng aku tu muka2 yg sama..ada tu sanggup datang dr jauh semata2 nak makan nasi goreng aku...tu semua nak test power je...tunggu la mak aku dah x larat, nak pencen pulak..kena la aku n abg misai yg teruskan...

ok la kang la crita lagi jam dah 11.10mlm.mata pon dh mgantuk.sok awal2 pagi dh bangun..bukan uat pe pon, temankan ahmad main.pukul5 pagi bangun nak main.kalau tak temankan dia, satu umah ni terkejut dgr dia mjerit..huhu...gambar terbaru ahmad x dpt nak tempek kat sini...sbb aku blom dowld lagi kat dlm laptop ni...

wasalammm...




5 ulasan:

Zura berkata...

tahniah...dh meniarap dah..kena jaga2 tue..mesti lasak tambah plak lelaki...

@cu SaYaNg berkata...

bila lah kita nk jumpa nie kan...
comel nye anak ko...

Sulamankasihabadi berkata...

zura...
aah..kena jaga2.dlm jg2 tu pon kena jugak..tau2 dah luka kat ibu cari kaki..x tau kena ape benda..

Sulamankasihabadi berkata...

acu...
comel mcm aku kan...huhu..dr hari tu kata nk jumpa..he3..
lom rezeki kita nak jumpa kot...

cIk pEnNa berkata...

tahniah ye..

=)

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang