meh klik kat sini!!!..

Khamis, 25 Disember 2008

Harapan Ku...




Semalam…
Adalah hari yang paling bermakna bagi ku…
Kenapa?
Adakah aku berjumpa dengan jejaka idaman ku?
Atau aku dilamar?
Emm..semua yer tidak…
bermakna krn….

Aku...
Berpeluang jumpa kembali teman2 lama yang bersama-sama melalui zaman kanak2...
Sama2 bermain pondok2…
Sama2 mandi di sungai...
Sama2 pergi ke sekolah.. .
Sama2 didenda cikgu…
Sama2 mencuri buah jiran sekampung…

Alahaiiii....terlalu banyak kenangan untuk aku ceritakan….yang pasti ye setiap kenangan itu terlalu manis untuk aku buang..
Aku tak tahu kenapa aku perlu mencari mereka…
Mungkin kenangan silam terlalu meyeronokkan…

& begitu sukar untuk aku lupakan
kenangan itu pasti ye tak dpt aku rasai sekarang…

Biar beribu tahun umur ku,kalian adalah kenangan yg terindah bagi ku…


"Setiap Pertemuan Pasti Ye Ada Perpisahan"

Tp melangkah ye aku meninggalkan teman2 ku..dengan 1 harapan...

"Setiap Perpisahan Pasti Akan Ada Pertemuan"

.......................................................................................................................................................
Khas Buat Mu Teman…

Teman,
Kejadian hari ini telah mengajarku
Apa erti persahabatan yang sejati
Peristiwa hari ini telah membuka mataku
Apa erti persahabatan yang sebenar

Pertempuran hari ini telah menyedarkanku
Kepekaan terhadap perasaan seseorang
Amat genting dalam sebuah persahabatan
Perselisihan hari ini telah menginsafkanku
Dari melukai perasaan teman

Bertahun lalu ku mengenali dirimu
Tidak cukup untuk mengenal isi hatimu
Aku tidak berhak menegurmu
Kerana diriku belum tentu
Lebih mulia darimu

Aku kehausan
Kemaafan darimu
Persahabatan ini terlalu mulia
Tidak sanggup ku lihat ia
Ditimpa bencana

Ya Rabbi.
Berkatilah persahabatan ini
Jernihkanlah sebarang kekeruhan
Muliakanlah insan yang ku panggil Teman, Sahabat & kawan.


*ujie*

11 ulasan:

Sunshine in the morning berkata...

ukhwah fisabilillah abadan adaba..;DD

azlanlin berkata...

pertemuan yang singkat...jika disulami dengan ingatan manis dan menepati citarasa penerima, pstinya akan membuahkan hubungan yang berkekalan....

- jinggo - berkata...

Setiap pertemuan mesti ada perpisahan : kalau dirisaukan perpisahan jangan didekati pertemuan.

terkenang kawan lama : mm...kalau diberi pilihan ada 2 perkara yg saya nak ulang semula. Kawan2 semasa mandi sungai dikampung.dan girlfren pertama semasa sekolah rendah dulu......

tapi semuanya macam tak mungkin.....tapi untuk uji.dah jumpa.ikat persahabatan dengan keikhlasan......

pEnNa berkata...

ermm..sy amat rindukan teman2 lama sy..
;(
semoga mrk sentiasa bahagia..

Monkey D Luffy berkata...

betul.. kenangan zaman kanak2 paling best

ujie berkata...

azlanlin...hubungan yg berkekalan sentiasa disulami dgn rasa kasih n sayang..

jinggo...mmg ujie ikat rapi2 supaya ikatan x terlerai...:-)

penna....yer..semoga mereka bahagia menjalani kehidupan n akan sentiasa igat kenangan manis bersama dgn penna ek.

luffy...zaman kanak2 syok gilerkan he3.

naz ilyn berkata...

Salam...

teman... di mana kau kini
sudah lama tak ku temui
ke mana kau menghilang diri
lama sudah ku mencari
teman yang dulu ku kenali
pergi membawa diri
ada kau merajuk hati
adakah aku pernah menyakiti
teman... lekaslah kembali
kenangan lalu menghantui
gurau senda hilai tawa amatku rindui
jangan perpisahan ini menghantui
harapanku agar ada pertemuan lagi...

p/s: teman sepermainan tak pernah lagi ku temui... huhuhu

maza berkata...

erk.. den ni very straight person nyer .. tak rotie nak bersajak sakan..

tapi den cumo nak khobarkan, den rindu kek budak namo Rohaizah binti Minhad...

ekau kenal ko?!


hehehhehe

http://mazaaida.blog.friendster.com

ujie berkata...

maza...ekau org nogori ko...hehe.sekampung ler kito.den x kona budak tu..tp den mcm ponah donga namo tue.he3

nazlin...semoga naz jumpa teman2 naz lagi ek..

Rozlan Mohamed Noor (RMN) berkata...

Kalaulah boleh kita kembali ke alam kanak2. bahagianya. bukankah!?

ujie berkata...

rozlan...memang bahagia.tp semua tu tak akan berlaku hanya kenangan yang kita ada untuk sama2 tersenyum mengingati yer...

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang