meh klik kat sini!!!..

Selasa, 8 Disember 2009

Mana ilang ye perut abg misai???..




Serat tumbuhan, roselle dan bijirin oat adalah antara contoh sumber serat yang baik. Pakar kesihatan amat menyarankan supaya membanyakkan pengambilan makanan yang tinggi kadar seratnya.



Mengapa?



Ini adalah kerana makanan yang berserat tinggi dapat membantu memberi rasa kenyang dan menghindari pemakanan yang berlebihan. Di samping itu, makanan yang berserat tinggi turut melarut dan membakar lemak yang berlebihan di dalam tubuh kita. Kadar metabolisme tubuh juga akan dapat dipertingkatkan.



Oat mengandungi serat larut (soluble fiber) yang boleh menurunkan kolesterol tidak baik (LDL) anda. Soluble fiber juga boleh ditemui pada makanan lain seperti kacang buncis, epal, buah pir, barli dan buah prun. Serat yang larut diyakini mampu menurunkan penyerapan kolesterol dalam proses pencernaan anda. Mengambil 10 gram lebih serat larut setiap hari dapat menurunkan kadar LDL. Setiap 1 ½ cawan oat yang anda makan mengandungi 6 gram serat. Jika anda tambahkan buah-buahan seperti pisang, anda menambah 4 gram lebih serat.



haaaa...hari ni nak crita pasal Abg Misai...



dah hampir sebulan abg misai amalkan makan oat (deit) ...he3...korang nak tahu pe dah jadi dgn abg misai??? perut abg misai dah ada sikit perubahan...dah kecik sikit.ops sikit je huhu..(abg misai jgn marah ar..)

mula ye aku x perasan..ye la dah pandang hari2...mana nak perasan kan..huhu...



hari tu naik moto balik dari keje.tetiba je rasa tangan aku ni leh peluk erat perut abg misai..bayangkan lah dgn perut aku lagi..huhu..wah..berjaya jugak abg misai menghilangkan perut ye...






tp sampai bila abg misai nak pertahankan deit dia tu????he3...



boleh caya ker perut tu leh kempis mcm tu je nanti dan x akan naik balik....he3



pe2 pon..teruskan usaha mu abg misai....
''usaha tangga kejayaan''
kan...kan..kan,....huhu






tp dgn syarat...aku x benarkan abg misai makan pil2 atau ubat2 nak kurus ni...merbahaya!!!sekarang ni bukan leh caya pon. nama je ubat nak kurus sakit lain lak yg datang nanti..sapa yg susah diri sendiri n keluarga jugak...


aku pulak mcm mana nak kecik kan perut ni???huhuhu...

sapa boleh tolong jawab kan ???he3...


















9 ulasan:

- jinggo - berkata...

tumbang bahgia membagia baca kisah2macam ni...
romantiknya.
semuga dikekal cerita2 begini sampai bila2

@cu SaYaNg berkata...

wah...congratulations...
gut luck to abg misai

Sulamankasihabadi berkata...

jinggo..

insyaallah...AMIN..

Sulamankasihabadi berkata...

acu...
wa..makin semangat la abg misai tu..huhu

azieazah berkata...

Bagus la kurang skit berat.. sbb nanti nak dukung baby hari-hari.. nak timang tinggi, nak jadi kuda anak nak tunggang belakang.. bla bla bla..

pastu nak kejar anak kat taman lagi.. nak main bola dengan dia kat padang lagi..kan? kan?

All the best..
boh ler gambor Abg Misai nyerrr... bukan nak tengok perut, tapi nak tengok misaiiii..hahahaha

eiza in the house.. berkata...

tersenyum sy ngan n3 nie :)

Sulamankasihabadi berkata...

azieazah..

kak, gambar abg misai?he3..dia malu la nak letak gambar kat sini..nanti la ujie curi2 tempek kat n3 ek..

Sulamankasihabadi berkata...

eiza in the house..

senyum tanda pe tu??he3

ONE ZABA berkata...

udah ujie ambik alih bab perut kembung tu. kena la abang misai beralah. bila ujie dah kempis balik perut tu, abang misai pulak la kembung semula. tambah pulak dia nak berpuasa lama lepas ni. makan angin keluar asap je la.

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang