meh klik kat sini!!!..

Sabtu, 18 April 2009

Cinta atau Derita

cinta??

he3 ada apa dengan cinta..cinta buat kita 'makan x keyang,tido x lena, mandi x basah' tu la yang aku selalu dengar..he3..cerita pasal cinta ni kadang2 uat aku pening.semua orang akan melalui situasa ni kan..tp aku x la sampai makan x keyang..selalu ye keyang aje he3..

ok melalut lak aku ke situ...

aku sebenarnya kecian kat member aku ni..banyak betol masalah dia.masalah dengan family, masalah dengan balak ye, masalah dengan kawan2 dan macam2 la..& aku sebagai kawan aku hanya mampu bagi nasihat & menjadi pendengar yang setia.bukan ye ape...aku tahu dia ni cuma nak ada orang ambik berat pasal dia. so,tak salah la aku ambik berat untuk insan yang bernama teman..dan aku cukup happy bila dia ketawa pabila aku uat lawak..(ops..aku bukan pelawak cuma untuk megembirakan hatinya sahaja)...

semalam..aku betol2 terharu.boleh dikatakan setiap hari dia akan meluahkan perasaan ye pada aku...dan itulah pertama kali aku melihat air mata kesedihan hidupnya.

dan aku mula terdetik dalam hati. rupanya ada orang yang lebih susah dari aku.

minggu depan besday dia...dan aku nk uat satu kejutan untuk dia.harap dia happy.itu je yang aku mampu buat untuk dia.apa yang aku harapkan dia tabah dalam menempuh dugaan..

dan aku

doakan dia diberikan petunjuk dan jalan keluar untuk semua kesukarnya..-amin-

p/s: hidup tanpa cinta buatkan kita derita...dunia akn sunyi sepi tanpa bicara sayang dari insan yang dicintai dan myintai...

*ujie*

14 ulasan:

ku tak sempurna berkata...

mari kita bercinta...
mari!!

hilangkan segala duka..

hik hik hik..

dah gi ulu yam ke blum..

✖cikin✖ berkata...

nti tlon wishkn besday die
wakilkan cikin ye
hehehe

sonata anak kancil berkata...

Hadiahkan dia Buku La Tahzan - macam2 untuk dimanfaatkan ( eh eh tolong promosi lak - dapat pahala )

ONE ZABA berkata...

kts....aku join sekali boleh tak...ahakk!!

ujie... abang misai ujie tak da abang atau adik lelaki yg belum kawen ke. kalau ada, pas je sorang kat kawan ujie tu.

cIk pEnNa berkata...

dia mungkin kehilangan cinta dr seorang kekasih..
tp,
dia x kehilangan cinta seorang sahabat!
semoga ujie akan terus dapat menjadi seorang sahabat yg baik tuk dia...

eh ujie..
jon pekena cendol leman dawi lak!
hahaha
;)

ira82 berkata...

askum...
salam perkenalan...
nanti view blogged saya lak yea...

daa...
askum..

~Ery~ berkata...

btol....
mmg org kata cinta tak penting...
tapi tanpa cinta idup tak sempurna...
mmg cinta segala2nya..
tapi cinta ada batasnya jugak....

ujie berkata...

kts...

ujie da jumpa cinta yg dicari...

sok ahad baru leh g sbb hubby bz...x leh nak kemana2 hari ni uwaaa...

ujie berkata...

cikin..wokey..he3,,

ujie berkata...

hadiah buku??cadangan yg bernas..he3 mmg terpikir nak hadiahkan dia buku.tp dia ni suka membaca ke tidak agak ye ek he3..

ujie berkata...

onez...abg misai tu la anak tunggal lelaki...he3.x de calon la uat masa sekarang..nk tunggu anak lelaki onez bila la agak ye he3..

ujie berkata...

ira..salam kenal..ok nanti saya lawat2 blog awak ek..

ujie berkata...

ery..aahh..betol tu..akk x sanggup hidup derita sbb cinta...he3

ujie berkata...

cik penna...ha..ujie suka tu..bila???tunggu ujie balik kampung ek..kita jumpa di senawang..harap2 x bz la bulan depan..

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang