meh klik kat sini!!!..

Sabtu, 24 Januari 2009

Apa La Erti CNY Thn Ni :(

hari ni hari sabtu...n aku tahu pe yg korang sedang alami.dah semesti yer korang tgh sonok2 nak bercuti kan ..tp pesal aku yg benggang sgt ni...

pe korang dah uat gan aku????

uwaaaa.....

uwaaaa......

uwaa.....

korang jgn la ucapkan 'SELAMAT BERCUTI' kat aku ni....aku x mau dengar dengan benda tu..aku benci!!! aku benci!!!

korang tahu kan kenape??/

sbb....

aku kena KEJE...no cuti....apa la erti CNY ni tanpa keluarga di sisi...uwaa....

adik beradik aku dah sonok2 kat kampung tu...bergurau senda..tp aku masih di sini mgadap komputer ni uat pgubat rindu...uwaa...

terbayang2....
along tgh msk rendang,ketupat di dapur...
angah sibuk melayan kerenah anak2 yer...
abg2 ipar,abg2 aku n adik2 ku sibuk menangkap ikan di sungai bekalang umah utk uat lauk...
abah gan mak sibuk melayan cucu-cucu yer..
bila petang sama2 lepak dpn umah...
eee....tak sanggup!!!!...

korang kat kg x igat adik mu kat sini ker...uwaaa...
SAMPAI HATI BETOL BOS AKU NI....

aku akan BALAS DENDAM...tunggu la..aku akan beraya sakan lepas ni...padan muka bos aku tu..biar dia dok sorang2 kat opis ni...n ketika itu aku x mau dengar ucapan ' selamat bercuti'...tp aku nak ucapkan 'SELAMAT TINGGAL'..ha3

*ujie*

22 ulasan:

pEnNa berkata...

raya cino pun masak rondang gan ketupat ke?
hahahaha

nak cakap jugakkkkkkk...
selamat bercutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

huahahahahhah
;)

ujie berkata...

penna..sampai ye ati uwaa...

hati ni bagai di hiris2..uwaaa....

nama pon raya mesti ler ada rendang n ketupat..hahahaha

ONE ZABA berkata...

mabuk limau kut ujie.... ini raya org cina la. bukan raya kita. diorang tu sibuk buat kuih bakul tau tak.

ujie berkata...

one z...eh ye ker..hahahaha:)

tp kita org ni setiap kali raya..x kira la raya ape pon mesti meriah puya ler..hehehe

pEnNa berkata...

hahahahaha..
dasat nih..
igt kan rayo cino mamam buah limau + kacang aje...
uihh..ada rondang ok..
hahahah

;)

ujie berkata...

hehe...tu dah semesti yer..kira kumpul 1 family ni kena la meriah gitu he3...

Yanmie berkata...

aik..masak rendang ke raya cina nie..ehehe...takpe sabar ye x dpt cuti..pas nie bleh cuti lama2..hahahaha...biar padan muka bos tu..wah..kak yan plak yg lebih..ehehe..

ujie berkata...

kak yan,hehehe...ada gak yg memahami huhu.aahh biar pdan muka bos ujie tu..ni dia x msuk da la sorang2 keje..metang2 la dia bos.haha

sonata anak kancil berkata...

sonata sambil nyampuk2 blogging ni, baru sat godak kek! kek maarble kukus you!!!

Keje - cuti - keje - cuti: sama je...cikgu lagi lak selagi ada hayat, tak kira masa pe...Cuti ni satu yang subjektif!!!

ujie berkata...

sonata...he3..bah meh sikit kek itu..bau sampai ke sini hehe

Monkey D Luffy berkata...

hahaha... aku pun terkena dulu... tp tahun ni baik sikit

DrSam berkata...

sabor..sabor..bila boss takde main bunga api dan mercun puas-puas kat dalam ofis tu :)

dayenpanthepucca berkata...

ohoho...ciannya...he3...

khairul onggon berkata...

Ujie.. selamat pengantin baru. maaf x dpt dtg. Slmt bercuti..

mytee berkata...

luffy...nasib ko la tu..ko tunggu la tahun dpn ek he3

ujie berkata...

drSam...aah jgn kata main mercun meriah buluh ujie main kang.ahakss...

ujie berkata...

dayen...pe nak uat da nasib badan..uwaaa

ujie berkata...

khairul..mekasih :-)

Sunshine in the morning berkata...

salam akak..
whendunye mengomen2 kat blog akak nh..
hehe

kne kje ag ke..
saba ye kak..

cacen86 berkata...

lorh..cian...tp tkpe...gaji triple kan klo keje mase cuti umum...=)

ujie berkata...

ati...rindu ati jugak...

ujie berkata...

cacen..mana ada triple..kalau lah triple uwaaa..

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang