meh klik kat sini!!!..

Rabu, 28 Januari 2009

Rindu...

sebelom aku berhijrah ke selayang ni..aku dok keje kat melaka...tempat kegemaran aku kat tepi pantai ...'pantai puteri melaka' hostel aku dekat dgn pantai..seberang jalan jer he3.keje kat melaka tu ala2 tengah bercuti panjang.x rasa aku bkerja he3...kalau tgh keje mesti nak cepat2 waktu balik...setiap petang aku x akn mlepaskan peluang untuk lepak2 mcari ketenangan n menikmati keindahan alam.. paling syok time matahari nak terbenam....aduh.cantik x terkata...tp malang yer adik aku x bagi aku lepak tepi pantai sorang2 sbb kat situ black area.kebetolan adik aku pon keje kat melaka guk... keje kat petronas.

mula2 curi2 keluar..last2 kantoi.aku ni da la rabun x perasan langsung yg dia datang.selamba jer lalu depan aku siap bagi salam lagi tu...he3...x pasal2 kena bebel he3...walaupun adik aku tu 2 tahun muda dr aku..tp dia lak yg jaga aku mcm adik..terbalik lak he3...ha..sempat gak la aku ambik gambar sebelom aku berhenti keje kat melaka tu...simpan uat kenangan....

jom layan cuci mata...

kat bawah pokok besar tu la selalu yer aku tunggu bas nak g keje..sebelom g keje relex2 ambik angin pagi dulu..





hujung nun sana tu petronas...tempat adik aku keje...







gambar kat atas ni gambar org tengah memancing..sonok tgk gelagat dia org ni he3...sempat gak curi gambar dia org he3...


ha..ni lak..tangan gatal aku menulis nama atas pasir ..he3...masa tu berjauhan gan abg misai..tengah rindu-rinduan he3...bak kata dafi 'bila terasa rindu ku sebut nama mu....' ahaksss...

terasa rindu lak.teramat amat rindu...entah bila dpt dok tepi pantai lg pas ni...



*ujie*

11 ulasan:

- jinggo - berkata...

seronoknya orang bercinta...
betul lah kata orang dulu2 - kentut pun wangi.apa nak kata : itu fitrahnya..

semuga keindahan dan ingatan tu segar bugar sampai bila2.....

jangan nakal2
...dah dekat ni...

ujie berkata...

jinggo..nakal2 tu biasa tp ada batas yer he3..

kentut bau bucuk tau..sapa kata wangi hahaha...

khairul onggon berkata...

Pantai Puteri?? Cam best jer lam gambar ni.. InsyaAllah akan singgah ke sana hehehe..

Sunshine in the morning berkata...

hehe..
rindu la kat akak..
we..;DD

Tie berkata...

Tak lama lagi la tu.... tak yah nak rindu2..hi hi...

Yanmie berkata...

amboi..sempat lg nk menulis kat atas pasir tu yea..bertuah abang misai..ehehe..

ujie berkata...

khairul..mmg best sgt2..he3..

ujie berkata...

ati..rindu ati jugak..lama x borak sama2 kan..

ujie berkata...

tie..hehehehe(senyum2 kambing ni)

ujie berkata...

kak yan..tu la..x de keje dok sorang2 kt tepi pantai tringat kat org tersayang..he3

maza berkata...

Ketika cuti Tahun Baru Cina, maza pergi beriadah di Tanjung Keling.

Sekarang ini pantai Klebang tengah dibangunkan. Habis semua pantai itu dikorek dan pasirnya bertambun-tambun. Kata orang tempatan hendak dibuat taman penginapan.....entahlah!

maza sempat singgah di Pantai Puteri (bukan Pantai Tanjung Puteri -kat johor tu). Maza biarkan org rumah dan anak-anak bersuka ria, bermandi manda di sana.

Pantainya bersih. Tapi agak curam sedikit tidak seperti di Port DIckson.

Apa yang menarik di sini ialah, ia juga merupakan pantai pendaratan ikan. Nelayan2 pesisir pantai turut menjual hasil tangkapan mereka di pondok2 gerai kecil di sepanjang jalan.

macam2 ikan ada. Segar2 belaka. Terasa nak beli aje dan masak asam pedas! tapi apakan daya..kita menginap di challet...hahahaha

http://mazaaida.blog.friendster.com

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang