meh klik kat sini!!!..

Jumaat, 23 Januari 2009

3 IN 1

selagi kite tidak dapat mencari ertinyer kawan,sahabat dan teman(3 IN 1)....selagi itu lah kite akan tercari2

korang penah baca artikel ni kan??

1) kawan tu bukan macam main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..

2)kawan tu bukan macam main SKATE.. Mula-mula gosok.. lepas tu pijak..

3)kawan tu bukan macam main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4)kawan tu bukannya macam PAMPERS... dah pakai, buang..

5)kawan tu bukannya macam BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6)kawan tu bukan macam PELANGI.. Hari cerah takde.. hujan gerimis baru muncul..

7)kawan tu bukan macam KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru...

8)kawan tu bukan macam CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..


MANUSIA adalah pelakon yang maha hebat di MUKA Bumi kecil ini... MANUSIA cukup pandai menjiwai watak yang mereka mahukan...termasuk aku..tp igat jgn jd orang yg Suka Berpura2 myayangi kawan,sahabat dan teman..

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan..


bagi aku,semua tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.


Yang pasti yer aku memerlukan kawan,teman,sahabat,kekasih…untuk menceriakan hidup aku…aku sepi Tanpa nilai tawa…sbb hobi aku ketawa,bergurau n yg sewaktu dgn yer..he3


Sms dr teman2 ku:- walaupun aku dah kawen,aku x akan lupakan korang sbb korang yg pernah membuatkan aku happy selalu…kawen tetap kawen,kawan tetap kawan…jgn jadikan perkahwinan aku ini sebagai penghalang…tpulang pada korong nak menilai yer...

n adakah aku akn masih di sini,megadap laptop aku ni he3?????tunggu n lihat selepas ni :-)

p/s: selamat bercuti tuk korang semua..raya ni datang umah aku ek ha3

*ujie*

20 ulasan:

@cu SaYaNg berkata...

aku penah masuk kan puisi di atas tu dlm blog aku

http://sephiasayang.blogspot.com/2008/09/acu-sayang-korang.html

yeah...aku sayang semua kawan2 aku...termasuk la yg baru aku kenal mcm ko nie...hehehehe..sebab kawan kekal smp mati

ONE ZABA berkata...

kawan juga tidak umpama taik idung. payah-payah korek...dah dapat... gentel-gentel... buang. heee...heeee... kong he fatt choi

ujie berkata...

acu...hehehe..suka aku dgr.'kawan sampai mati' ti aku mati ko tolong doakan tuk aku ek.he3

cyg kwn ni he3..

ujie berkata...

one z ni..ada k taik idung.bg la umpama yg lain..pgotor btol!! ha3

kuIna Jentayutiara berkata...

kawan,teman,sahabat sama la no..
tp boyfrend lain gifrend lain lak
sbb B ngan G kot no..

epy olidey!

ujie berkata...

kuina...he3 pandai2 ahaksss

ku tak sempurna berkata...

happy holiday...

selamat menghitung hari :D

Yanmie berkata...

ehehe...betul kata One Z..tu..kelakar laks..

slmt bercuti ye ujie....

ujie berkata...

kts...thanks...

selat..selamat..

jgn lupa dtg umah ek..he3

ujie berkata...

kak yan...ada gak myokong one z tu he3..

selamat jugak tuk kak yan..:)

::SRISUFI:: berkata...

salam ujie...

lagu Dafi ni buat rindu famili jer...wawaw

pelbagai definisi kawan kan ujie....namun bagi sri...

sahabat yang sejati itu tidak pernah berubah sekalipun keadaan berubah2...

walau saat kita jatuh...walau saat dihina...walau saat insan lain menjauh...sahabat itu sentiasa bersama kita...
namun..teramatlah sukar utk jumpa...dlm 1000..mungkin hanya ada 1..

SALAM SYG TERAMAT SYG..ujie

ujie berkata...

sri...mungkin kah ujie dlm 1000 tu?? :)

UJIE SAMBUT SALAM SRI TU...:)

SAYANG SRI JUGAK...

sonata anak kancil berkata...

kawan-kawin-kawan....jangan pisahkan...
(macam sonata, mula2 kawan, pas tu kawin, pas tu kawan!!!he he he ~~~jangan salah guna tiket kawan pas kawin dah le...dah kawin, jaga hati 'kawan' tu...)

ujie berkata...

sonata...hehe.insyaAllah..:)

BurungBelatuk berkata...

kerana kawan la ko dapat kawen...setuju x?kalu dak masakan masa ko sedih kawan tolong pujukkan dan masa xda mood nak p dating, kwn yg tlg enjoykan diri ko...selamat berpengantin k...

pEnNa berkata...

ujie..
dah tawen nnt
jgn lupai cik penna ye?
hahaha
;)

azlanlin berkata...

Takut pulak nanti, bila kawen udah tidak boleh berkawan...jenuh tu!!!! hehhehe

ujie berkata...

burung belatuk...he3.opsss...mana tahu ni he3

ujie berkata...

penna...x kan lupa puya la..sah la klu ujie balik kg akn singgah kat senawang tu ek..he3..kita leh la jumpa selalu.

ujie berkata...

azlanlin...he3 insyaAllah tak..sbb awal2 dh bagi tahu abg misai,kwn ujie kwn dia jg..

kwn ttp kwn...

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang