meh klik kat sini!!!..

Isnin, 5 Januari 2009

Minggu PertaMa Aku Bersekolah



sonok tgk budak2 start masuk sekolah ni...muka2 ceria jer.teringgat lak time aku dulu..he3 masa tu aku tahun1..jarak dari umah ke sekolah ada lah dlm 2km...dulu pertama kali ke sekolah macam biasa la..muka happy jer jumpa kengkawan baru...tapi aku ni pendiam...(budak Baik..ahaksss...perasan)1 masalah aku ni ialah suka berhayal...bila cikgu ckp kat dpn otak aku pikir benda lain...apa lagi..masa tu budak2 pikir balik ti nak main dgn kengkawan..otak aku sibuk megatur jadual balik sekolah ti he3



minggu pertama sekolah mcm biasa la...sehingga la hari sabtu..biasa la kan cuti..tp aku ni bangun awal pagi lagi macam biasa siap2 nak g kesekolah..mak aku taya kenapa nak g sekolah kan cuti...aku bagi tahu yang cikgu suruh g sekolah.(aku tersalah dengar he3..cikgu suruh datang minggu dpn sbb nak bersihkan kelas)..mak aku pon percaya lah...so..abang aku pon kena bangun awal la jugak sbb dia kena menghantar aku ke sekolah disebb kan abah ku dah keluar awal subuh ke tempt keje yer..UTM(Universiti Toreh Menoreh) mengajar batang2 pokok ahaksss....abang aku betol2 bengang gan aku sbb aku dia terpaksa bangun awal.sampai di sekolah aku tengok sorang pon x ada...apa lagi pak cik guard tu kata ''dik,hari ni mana ada aktiviti kt sekolah...'' ha...abang aku yang turut sama malu lalu terus menjotos (bahasa jawa...bahasa melayu yer sekeh) kepala ku..adoi....sakit yer...aku mula yer nak nangis tp bila tengok muka abang aku yang bengang sangat kat aku so..x jadi la aku nak megeluarkan air mata he3......kang dia tambah jotos yang ke-2 lagi la sakit..x mau!!!x mau!!!sampai di selekoh umah aku tu entah macam mana basikal(ops lupa lak nak bagi tahu yang abang ku mhantar ku hanya naik basikal ajer he3) x leh control n kita org berdua sama2 masuk ke dlm semak...masa tu ape lagi aku pon jadi marah dah la sakit kena jotos td...tanpa aku sedari aku lak yg jotos kepala abang ku.nasib baik tangan aku x kuat maklum la budak2 tangan pon comel mcm tuan yer he3 ....kejadian itu membuat kan abang aku mula tersenyum dan sama2 gelak dalam semak tu...


so..sampai la sekarang bila kami berdua imbas kembali peristiwa tu semesti yer kami yang gelak sakan...simpan kenangan tuk anak2 ti ahaksss..


*ujie*

8 ulasan:

- jinggo - berkata...

Cerita hari pertama sekolah : semua agak tergelak sakan.saya gini ajalah...sekolah di kg.yg betul2 kg ada orang asli..daripada 40 pelajar 30 adalah org asli...kat teluk intan tu ( seberang perak ): orang asli ni biasalah asyik hilang aja nak menyumpit tupai.....

tinggallah dua tiga kerat anak2 jowo...akhirnya semua anak2 jowo tu berjaya masuk Universiti dan anak2 orang asli.....ada yg dah jadi Tok Batin agaknya...apa2 pun semua bermula dengan hari satu darjah satu....dulu suka dgn cgu normah.Macam cgu azzah....lawa dia kat sekolah...

ujie berkata...

huhu...eh tetiba jer teringat kat cigu azza..aah..semua kenangan bermula di hari pertama jejak kaki ke sekolah..so..kira jinggo ni anak jowo yang berjaya la ek..ahaksss..

Monkey D Luffy berkata...

excited sangat ko ni

khairul onggon berkata...

Teringat zaman kecik2 dulu... sob.. sob.. :)

ujie berkata...

luffy..ahaks....tahu x per..

ujie berkata...

khairul..mesti banyak kenangan kecik2 dulu kan..he3

::SRISUFI:: berkata...

salam cik mek...

akhirnya sampai jua ku di sini....

sekolah??

rindunya kat sekolah.....jika leh ulang...nak ulang zaman sekolah...banyak nya kenangan terindah dilakar kat sekolah...


hurrrmmnnn...

lagu latar blog nih...sri ada kenangan lagu nih...hehehee

ujie berkata...

ws sri..rindu kat sri..lama kita x borak2.
arap2 sri hapy ek.

lagu ni?he3 khas tuk sri tau..he3

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang