meh klik kat sini!!!..

Rabu, 21 Januari 2009

Salah Sape???laki @ Bini

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya


Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya


Makwe:Oh gitu....kalau saya jadi bunga
Pakwe:Abang jadi tukang kebunnya


Makwe:Kenapa bukan kumbang
Pakwe:Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
Makwe:Wah! hebatnya abg nie...begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar...tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah.... bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe:Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe:Cilako! punyo tunggul kayu....buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu (rupa2nya si pakwe tu orang N9)...sayang takde apa2 ke?


Makwe:Takde sikit je bang...cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.


Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua...selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga...2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri:Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami:Masakan abg boleh lupa


Isteri:Kalau saya jadi bintang
Suami:Abang jadi beginilah

Isteri:Kenapa bukan Ultraman...
Suami:Kat Malaysia mana ada Ultraman...kat Jepun adalah....apa lah awak nie

Isteri:?????????, kalau saya jadi bunga
Suami:Abang jadi be ginilah


Isteri:Apa abg nie...cakaplah betul2
Suami:Apo kono eh dongan ekau nie...dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu....kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu....yang mengado2 nak jadi bintang tu buek apo???


Isteri: Abe nie tok supo dulu....tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...
Suami:Takdo nak romantik kosmetik do....

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut....tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu (mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah.....

Isteri:Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami:Apo kono eh awak nie....buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!


p/s: aku percaya ada di antara kita kat sini penah mgalami situasi mcm ni kan..so pe korang nak buat kalau2 la terjadi mcm ni ek..hehehe...sbb ada la suara2 sumbang yg bg tahu aku ''mula2 mmg la, da lama2 hampeh''..hehehe ye ker?????


*ujie*

20 ulasan:

::SRISUFI:: berkata...

ada benarnya juga cerita tu walau nak wat jenaka...

nak salahkan siapa??

salah si suami ke yang dah mula bosan?atau salah si isteri ke kurang perhatian dan tak jaga penampilan seperti sebelum kawen?

teringat sebuah lagu...sebelum kawen..bila tersadung batu..batu disalahkan..

selepas kawen..bila dah anak 5..PENAT jadi alasan..

sebaiknya ikut saranan Rasulullah...kawen ats 5 perkara..namun juka REALITI TAK SEPERTI YG DIHARAPKAN...REHDA DGN TAKDIR BHW KITA SEDANG DIUJI...

**ujie..tabahkan hati...selamat menempuh alam rumahtangga...serius..ni nasihat buat diri sendiri..


;)

ujie berkata...

sri...tu la yg sepatut yer...

kalau x yakin dgn perhubungan n ada rasa akan ada masalah mesti akn terjadi la masalah..

yg penting kena persiapan diri dgn mcm2 ilmu.

dah dekat2 ni macam2 suara sumbang yg ujie dgr semua tu ujian...

terima kasih sri..

kuIna Jentayutiara berkata...

itu dh biasa tu... masa bercinta lain, masa kawin lain... masa tua2 nanti lagi lain... adiuhhhhh

ujie berkata...

kuina...da lumrah mcm tu :)

.::Pu3 Kirana::. berkata...

emmm...
biasanya macam tu lah..
masa awal2 memang segalanya manis belaka..
bila sampai 1 tahap, yang manis betukar jadi pahit..

tapi ada juga yang sentiasa manis..
mungkin cara kita mengekalkan kebahagiaan tu..

fikirkanlah~

ONE ZABA berkata...

Nasib ekau la nanti ujie...dapek laki yang camano. Jangan abang misai jadi autaman...ujie jadi raksasa udah la.
Tak lama laei tu ha...usah dikonang crito - crito buruk tu. Piki yg elok-elok udah la.

Selamek kuak lontang la....heeee...heeee.

ujie berkata...

pu3 kirana ... aahh cara tu penting..he3

ujie berkata...

one z..adoi..tunggang langgang bahaso ekau tu..he3

tu sekadar cerita jer..minta2 x de la abg misai jd ultraman huhu

- jinggo - berkata...

cerita diatas uji : cerita sebelum dapat...
cerita kat bawah : cerita dah dapat.......

gitulah adatnya pada semua orang.
saya dulu pun.nak jadi GABAN kut....

ujie berkata...

huhu..wa.ganas klu jd gaban he3

2 crita yg berbeza dlm 1 kehidupan:)

naz ilyn berkata...

salam...

setakat ni belum lagi... kalau suami nampak dia akan beri tau supaya hati-hati

ujie berkata...

naz ilyn...bagus yer hehehe

Monkey D Luffy berkata...

pernahhhhhhh

ujie berkata...

ehh..ada yg myokong ek...he3

dayenpanthepucca berkata...

ha3...lawak la. harap2 kak ujie & dayen xmacam tu kan nanti. lalala...

ujie berkata...

dayen..harap2 la ek..he3

DrSam berkata...

harap-harap bila usia berubah, kasih sayang tetap sama dan jitu.

khairul onggon berkata...

kuikuikui... memang ada benarnya crite ni....

ujie berkata...

dr sam...harap2 gitu la. :)

ujie berkata...

khairul.mmg ada mcm2 crita kan...:)

Aku & Kamu Abadi Selama yee..

nuffnang